wrapper

Public relation

KG Morning Time

KG Department had various activities during morning time. The teachers prepared different teaching materials to enhance the students understanding of the topics. Colorful flashcards, TV media and Q&A technique were also used to get them participating. All of them participated very well and enjoyed the activities. 

Read more

วิชาภาษาไทย ชั้น G.3/2

การเรียนการสอนวิชาภาษาไทย ชั้น G.3/2 เรื่อง การอ่านตัว ฑ. โดย ม.วิลาสินี STEP 1 ครูเปิด conversation ให้นักเรียนอ่านออกเสียงตาม จากนั้นนักเรียนทำ QUIZ จำนวน 6 ข้อ ครูเฉลยและนักเรียนตรวจคำตอบของตนเอง STEP 2 ครูสอนโดยใช้สื่อ power point และ อธิบายเพิ่มเติมในหนังสือเรียนพร้อมสุ่มถามความเข้าใจเป็นรายบุคคล STEP 3 ครูให้นักเรียนทำแบบฝึกหัดในทักษะภาษาพร้อมเฉลย STEP 4 ครูสุ่มถามนักเรียน 4 คน ตอบคำถามได้ถูกต้อง 2 คน ที่เหลือครูอนุญาตให้เปิดหนังสือตอบจึงตอบได้นร. สรุปบทเรียนพร้อมคุณครู 

Read more

G.6/2 English Language Class

Oral reading drills of the weekly vocabularies, spelling and watching a documentary video clip to enhance the students conversation skills were the activities during the first stage of the lesson. Then, Mr. Jack revised the previous lesson so that the students could conceptualize what they have learned the previous day and connect this with their lesson today. The teacher provided lots of reading activities and examples during the discussion to improve the students understanding. After the lecture, the class answered some exercises in their workbooks. The teacher supervised students performance at all times and helped the learners who needed extra help from time to time. At the end of the lesson, Mr. Jack asked random questions to check their understanding. All showed good performance. 

Read more

วิชาดนตรีห้อง G.1/1

วิชาดนตรีห้อง G.1/1 ก่อนเรียนนักเรียนฝึกอ่าน Conversation อ่านตามครู และอ่านพร้อมกันทีละวรรค ก่อนเข้าสู่บทเรียนโดยการให้ฟังเพลงอุ่นใจในสารสาสน์ ครูให้นักเรียนแสดงความคิดเห็นในเนื้อร้องที่ฟัง ในการแสดงความรักต่อเพื่อน ก่อนสรุปในเรื่องข้อควรปฏิบัติต่อเพื่อนร่วมกัน Step 1 ม.ศศิประภา ทบทวนตัวโน้ตให้ดูและบอกชื่อตัวโน้ต ก่อนร้องและทำท่าทางตามลำดับเสียงโน้ต Step 2 ม.ศศิประภาทบทวนเพลง Questions? ร้องโน้ตและเนื้อ Step 3 ฝึกนักเรียนเขียนตัวโน้ตตัวกลม บนบรรทัด 5เส้น โดยวางในช่อง(in a space) และเรียกนักเรียนออกมาทดสอบร้องเพลง Questions? ร้องโน้ตและเนื้อเพื่อเก็บคะแนนครั้งที่ 1 Step 4 ครูให้นักเรียนร้องเพลง Questions? พร้อมกันอีกครั้ง 

Read more

About Us

โรงเรียนจัดหลักสูตรการเรียนการสอนตามหลักสูตรของกระทรวงศึกษาธิการ โดยใช้ภาษาอังกฤษเป็นสื่อการสอน ( Bilingual Programme ) และหลักสูตรสามัญ

ส่งเสริมให้นักเรียนมีคุณธรรมที่ดีงามตามวัย มีความคิดริเริ่มสร้างสรรค์ มุ่งสร้างนักเรียน นักอ่าน นักคิด นักสร้าง และนักนำเสนอด้วยสองภาษา พร้อมๆกับให้มีพัฒนาการที่สมบูรณ์ทั้งทางร่างกาย อารมณ์ สังคม และสติปัญญาเพื่อให้เป็นไปตามปรัชญาของโรงเรียนที่ว่า "คุณธรรม นำวิชา พัฒนาตน"

ติดต่อเรา

Address:      เลขที่ 2 ถ.เจริญเมือง ต.ท่าศาลา อ.เมืองเชียงใหม่ จ.เชียงใหม่ 50000

Phone:      053-245-868-9

Fax:      053-245-870

แผนที่โรงเรียน

map

For using special positions

Special positions is: sticky_left, stickey_right, notice, tool_bottom. You can use them for any module type. And to use, please go to Module Manager config your module to your desired postion.

You can disable by:

  • Go to Administrator » Template Manager » Your_Template » Tab: Advanced » Use special positions » select: No for all special positions
  • Go to Administrator » Module magager » Your_Module(by postion: sticky_left/stickey_right/notice/tool_bottom) » Status: Unpublish for that module

For customize module in special position

The solution is used Module Class Suffix. You can customize button, module content follow Module Class Suffix

Ex: Module Class Suffix: bg-white @bullhorn then:
- Class of buttom is 'icon-bullhorn'. If without @... the default is 'icon-pushpin'. You can find the full icons of usage at Font Awesome  
- Class of module is 'bg-white'

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Blue Green Red Radian
Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family